Continued" />
Okrogla miza z naslovom Pomembnost kakovostne projekcije je potekala v sredo, 3. oktobra 2018, v Slovenski kinoteki. Dogodek sta organizirala Društvo postprodukcijskih ustvarjalcev in Združenje filmskih snemalcev Slovenije. Na prvem večeru v nizu izobraževalno strokovnih pogovorov na temo pomembnosti kakovostne projekcije zvoka in slike so sodelovali kolorist in direktor fotografije Simon Gosnik, ZFS, oblikovalec zvoka Julij Zornik, kinooperater Marko Makuc in direktor fotografije Simon Tanšek, ZFS, ki je pogovor tudi moderiral. Dogodka so se udeležili ljubitelji filma, strokovnjaki s področja slike in zvoka, študentje filmskih smeri, kinooperaterji Cankarjevega doma, Kinoteke in Kinodvora ter širša javnost, ki jim ni vseeno kaj vidijo in slišijo v kinodvoranah.
Soavtorji filma se vedno trudimo narediti avtorsko sliko in zvok, ki sta specifična za določen scenarij in s tem tudi film. Kontrolo nad svojim izdelkom imamo ustvarjalci filma pod nadzorom le do konca postprodukcije. S premiero se to stanje konča in film je prepuščen različni opremi in pogojem v kinodvoranah ter različno izobraženim kinoperaterjem, ki se odgovornost svojega dela zavedajo ali pa tudi ne. Ustvarjalci se ne moremo ukvarjati s tem kaj se s filmom dogaja v kinodvoranah in kakšna je kvaliteta projekcije. Zaradi neprimerne kvalitete projekcije slika in zvok velikokrat ne odgovarjata temu, kar bi si avtorji želeli, oziroma temu kar smo videli in slišali na koncu postprodukcije, ko je bila projekcija še lahko kontrolirana. V pogovor se je vključevalo tudi prisotno občinstvo. Iz izkušenj ugotavljamo, da imajo manjše dvorane kvalitetnejše projekcije in obratno, da imajo večje dvorane slabšo kvaliteto projekcije. Tudi ustanove, ki skrbijo za kvalitetnejši program imajo boljšo projekcijo in obratno, prikazitelji komercijalnih filmov mnogokrat ne skrbijo za zadovoljivo kvalito projekcije. Podobno je tako tudi s čistočo kinodvoran. Velikokrat je vprašljiva tudi kvaliteta projekcij v kinodvorani (ne v avditoriju kjer so zaradi odprtosti lokacije pogoji projekcij specifični) v Portorožu kjer že nekaj let zapored poteka Festival slovenskega filma.
Vzrok je tudi v tem, da v Sloveniji primanjkuje izobraženih kinooperaterjev. Trenutno zaradi pomanjkanja financ za ta poklic tudi ni sistema izobraževanja, kot je bil včasih. V Sloveniji imamo približno 110 kinodvoran in le dva človeka se z umerjanjem in kvaliteto projekcije ukvarjata profesionalno.
Na koncu okrogle mize smo prišli do zaključka, da lahko le z vzajemnim sodelovanjem lastnikov kinodvoran, kinooperaterjev, strokovnih društev in strokovnjakov izboljšamo kvaliteto projekcij slike in zvoka. V Sloveniji bi potrebovali sistematsko ocenjevanje in vrednotenje kvalitete projekcij v kinodvoranah, saj si avtorji in gledalci to zaslužimo. Ocenjevanje bi moralo potekati z referenčnimi testi in biti ocenjeno na podlagi tehnično objektivnih rezultatov.
IMAGO (Evropsko združenje asociacij direktorjev fotografije), katerega član je tudi Združenje filmskih snemalcev Slovenije, razvija sistematiko za ocenjevanje kvalitete projekcij, projekt pa se imenuje IMAGO STAR.